Mega Center, Kocatepe Mah. Gümrük İskele Cd. C1 Blok N: 4/C Bayrampaşa-İstanbul

Kuruyemişin Faydaları

Kuruyemişin Faydaları, çok göze batmasa da hayatımızda güzel anlara eşlik eden besin kaynaklarımızın vücudumuza verdiği faydalardır.. Arkadaş ve dost sohbetlerinin yanında, film izlerken, dizi seyrederken, en heyecanlı derbi maçlarını soluksuz takip ederken bize eşlik eden ve Türk milletinin vazgeçilmez eğlenceliklerindendir. Kuruyemiş eğlenceliktir evet ancak “kuruyemiş kilo aldırır” klişesi bizi biraz tüketirken çekimser yapar. Oysa kuruyemişler sağlığımız açısından oldukça faydalı yiyeceklerdir. Protein,vitamin ve karbonhidrat bakımından zengindir. “Kilo aldırır” tezine karşı olarak tüm diyet programlarında kuruyemiş mevcuttur. Aşağıda bazı kuruyemiş çeşitleri ve sağlığımıza faydaları anlatılmaktadır. Hep birlikte inceleyelim.

Kuruyemişin Çeşitleri ve Faydaları

Aşağıda bazı kuruyemiş çeşitleri ve bize sağladığı faydalarla ilgili bilgiler yer almaktadır. Bu bilgiler gerek internet ortamında gerekse zaman zaman haberlerde yer alan bilgilerdir. Yani yabancı olduğunuz konular değil. Yine de bazı eksiklikleri gidererek hafızanızı tazelemek istedik.

Fındık

Fındık, yüksek kolestrolün düşürülmesi için oldukça faydalı besin kaynağıdır. Enerji ve kuvvet verir. Demir, Karbonhidrat, Kalsiyum bakımından zengindir. Kanser oluşumunu engellediği yönünde bazı bilgiler yer almaktadır. İçeriğinde bol miktarda E vitamini bulunur. Kansızlığa karşı koruma görevi üstlenir. Fındık, damak tadınıza göre kavrulmuş ve ya çiğ olarak tüketilebilir. Ayrıca pasta ve tatlı yapımında toz ya da kırık fındık tercih edilmektedir. Fındık çeşitlerini görmek için tıklayabilirsiniz.

Antep Fıstığı

Antep fıstığı, çiğ ise sıfır kolesteroldür. Bu sebeple sağlığımızı düşünerek gönül rahatlığı ile Antep fıstığı tüketebiliriz. Tabi ki de sınırlı ve düzenli şekilde. Kalp rahatsızlıklarının önüne geçebiliriz. Öksürük kesici etkisi olduğuna dair bilgiler vardır. Düzenli olarak günde 100 gram tüketildiğinde vücudu güçlendirici ve ernji verici olabilir. Yine altını çizmekte fayda var, düzenli olarak tüketildiğinde kan şekerini düzenleyebilir. Küçük çocuklar için oldukça faydalıdır. Zeka gelişiminde etkin rol oynar. Bu özelliklerinin yanı sıra damar tıkanıklığını da engelleyebilir.

Badem

Badem, kuruyemiş çeşitleri arasında en faydalı olanlardan biridir. İçerisinde Omega 3 değeri oldukça fazladır. Yoğun çalışmakta olan ve stresli kişileri hem fiziken hem de beynen dinlendirir. Bunlar başlıca Kuruyemiş’in Faydaları ndandır.Böbrek ve mesane iltihaplarını önler. Kalp ve damar rahatsızlıklarına karşı iyi gelir. Tansiyon düşürücü özelliği vardır. Şeker hastalığına iyi gelir. Kan şekeri düşüklüğünü önlemeden yardımcı olur ve kan şekerini dengeler. Kilo vermek isteyenlerin en sevdiği kuruyemiştir. Çünkü tok tutma özelliği bulunmaktadır.

Ay Çekirdeği

Günlük ortalama 100 gram tüketildiğinde, bir insanın günlük E vitamini gereksimini karşılar. Kan dolaşımının korunmasında faydalıdır. Damar sertliğini engeller. Kalp ve sinir hastalıklarını önler, cinsel gücü arttırır. Çok tüketildiğinde sivilce yapar fakat ortalama kullanımda cildi koruyucu etkisi bulunmaktadır.

Ceviz

Ceviz zeka gelişiminde çok ama çok etkilidir. Alzheimer ve egzama hastalarına çok iyi gelir. Kalp ritmini düzenler ve kalp hastalıklarına iyi gelir. Omega 3 bakımından zengindir. Kan pıhtılaşmasını önler. Prostat kanserini önler. Yağ oranı düşük çocuklarda davranış bozuklarını önler. Günde 3-5 adet tüketildiğinde faydalarını göreceksiniz.

Summary
Kuruyemişin Faydaları
Article Name
Kuruyemişin Faydaları
Description
Kuruyemiş çok göze batmasa da hayatımızda güzel anlara eşlik eden besin kaynaklarındandır. Arkadaş ve dost sohbetlerinin yanında, film izlerken, dizi seyrederken, en heyecanlı derbi maçlarını soluksuz takip ederken bize eşlik eden ve Türk milletinin vazgeçilmez eğlenceliklerindendir.
Author
Publisher Name
https://www.antikkuruyemis.com.tr
Publisher Logo

Recommended Posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Antik Kuruyemiş

Hızlı İletişim Formu